Kreatywni 2025   •  

Newsletter Akademicki nr 8/2025

Wręczono nagrody Genius Univeritatis 2025 dla najlepszych uczelni

Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie - powiedział kiedyś Paul Arden z Saatchi & Saatchi. Twórcy kreatywnych projektów (reklamy, kampanie promocyjne, gadżety itp.) dla szkół wyższych z pewnością go posłuchali. Dlatego w zalewie róznorodnych pomysłów na promowanie uczelni są również nietuzinkowe i kreatywne. Takie poznaliśmy 7 marca 2025 r. podczas finału konkursu na kreatywną kampanię szkoły wyższej - Genius Universitatis 2025. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w EXPO XXI w Warszawie. W uroczystej gali brali udział twórcy najbardziej kreatywnych prac, które przyczyniły się do sukcesów rekrutacyjnych uczelni. Konkurs Genius Universitatis 2025 przeprowadzono w 9. kategoriach.

Genius Univeritatis 2025

Najlepsi w kategoriach:

BRANDED CONTENT: Politechnika Wrocławska

BRANDED CONTENT

Jak przekonać słuchaczy, że fizyka otacza nas wszędzie i jest naprawdę interesująca, a jednocześnie budować markę uczelni jako instytucji, która rozbudza pasję do nauki i potrafi wyjaśniać nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia? Najlepiej... nie zamulać. Z tego założenia wyszli autorzy podcastu "Fizyka bez zamulania". Gospodarzem i współtwórcą podcastu jest dr inż. Maciej Mulak, prof. Politechniki Wrocławskiej.


NAJLEPSZY EVENT: Uniwersytet Śląski

NAJLEPSZY EVENT

Nic tak nie wzbudza ciekawości, jak poczucie tajemniczości i grozy. Uniwersytet Śląski wykorzystał tę wiedzę, tworząc grę "Kryminalne zagadki Katowic". W cyklu dziewięciu spotkań uczniowie szkół ponadpodstawowych mogli poszerzyć swoje kompetencje z zakresu kryminologii, kryminalistyki, prawa i psychologii, a jednocześnie zapoznać się z potencjałem naukowym uczelni i różnorodnością jej oferty edukacyjnej.


GADŻET PROMOCYJNY: Politechnika Warszawska

GADŻET PROMOCYJNY

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej jest rozeta - witraż nad Dużą Aulą. Uczelnia postanowiła ten symbol wykorzystać jako grafikę parasola w myśl hasła "miej zawsze ze sobą swój kawałek Politechniki". Praktyczne, proste, genialne - tak można w skrócie opisać pomysł Politechniki Warszawskiej.


DZIAŁANIA NIESTANDARDOWE - GENIUS AD: Uniwersytet Gdański

GENIUS AD

Pomysł na kampanię oceanograficzną powstał w wyniku współpracy międzynarodowego sojuszu SEA-EU będącego częścią programu "Uniwersytetów Europejskich". Z inicjatywy Uniwersytetu Gdańskiego w 2022 roku odbył się I rejs naukowo-badawczy na pokładzie r/v Oceanograf. W trakcie 33 dniowego rejsu statek UG zatrzymał się na 16 stacjach badawczych, przepłynął 2900 mil morskich oraz odwiedził 5 portów. Dziennik pokładowy prowadził Zygmunt Miłoszewski.


DZIAŁANIA NIESTANDARDOWE - GENIUS AD: Uniwersytet SWPS

GENIUS AD

Co trzecie dziecko w wieku szkolnym doświadcza różnych form przemocy ze strony rówieśników, a odsetek zgłoszeń jest niepokojąco niski. Unikalna ekspertyza naukowców z Uniwersytetu SWPS, którzy prowadzą badania w tym obszarze, posłużyła do stworzenia programu edukacyjnego RESQL, którego odbiorcami byli uczniowie i nauczyciele. Uczelnia postanowiła również zorganizować ogólnopolską kampanię społeczną Przerwij krąg przemocy".


KAMPANIA W SOCIAL MEDIACH: Uniwersytety WSB Merito

KAMPANIA W SOCIAL MEDIACH

Uniwersytety WSB Merito razem ze znanymi influencerami stworzyli treści, które inspirują i pobudzają odbiorców do refleksji. Kampania "Studia? Damy radę!" w mediach społecznościowych pokazała możliwe ścieżki kariery i wyzwania związane ze stawianiem pierwszych kroków na uczelni. Do współpracy zaproszono trendsetterów: Hanię Sywulę, Karolinę Tuchalską-Siermińską, Dodo Knitter, Paulinę Mikułę, Darię Betkę, Emilię Dankwa, Hanię Pliszkę, Wiktorię Guzę.


REKLAMA PRASOWA: Uniwersytet Gdański

REKLAMA PRASOWA

Kampania Uniwersytetu Gdańskiego "Wspomnień nie wygenerujesz, stworzysz je u nas" to historia piątki studentek(-ntów), reprezentantów pokolenia Z, które dorastało w świecie nowych technologii. Tacy ludzie wiedzę i umiejętności zdobywają w sieci, a naukę często łączą z aktywnością na rynku pracy. Kluczowe są relacje, które dopełniają poczucie osobistej satysfakcji, stanowiącej wyznacznik sukcesu. W kampanii wykorzystano AI i za jej pomocą zostały wygenerowane cztery różne kreacje.


FILM PROMOCYJNY: Uniwersytety WSB Merito

FILM PROMOCYJNY

Universytety WSB Merito stworzyły content pokazujący problemy oraz wyzwania, przed jakimi stoi pokolenie Z. Główna idea była prosta i zgodna z wartościami uczelni. Chcesz połączyć pracę ze studiowaniem i mieć przy tym czas dla siebie? Poznaj Uniwersytety WSB Merito (wcześniej Wyższe Szkoły Bankowe) i przekonaj się, że z łatwością znajdziesz czas na studia, czas na pracę, czas na życie. Uczelnie WSB Merito - Studiuj, pracuj, żyj!


DYREKTOR ROKU - GENIUS HERO: Uniwersytet SWPS

GENIUS HERO

Prowadzi ze swoim zespołem konsekwentnie przez wiele lat odważną, otwartą i odpowiedzialną komunikację. Stworzyła ze swojej uczelni lovebrand, którego odbiorcy z dumą i satysfakcją utożsamiają się z wartościami i misją Uniwersytetu SWPS. Jej zespół i ona sama byli wielokrotnie nagradzani w ogólnopolskich konkursach dla Dyrektora Marketingu Roku, TOP 5 CMO w Polsce oraz za wybitne osiągnięcia w zarządzaniu i marketingu (Kotler Awards Poland 2024). Kinga Nowacka od prawie 20 lat odpowiada na uczelni za marketing i sprzedaż.


NAJLEPSZY ZESPÓŁ - GENIUS STARS: UE w Katowicach

GENIUS STARS

Centrum Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach to ekipa, jak sami mówią o sobie jej członkowie, wystrzałowa, pełna energii, zawsze gotowa! Marketing to nasza misja pełna pasji i ambicji wizja. Posty, eventy, rekrutacja − tu się liczy dobra relacja! Zespół składa się z 20 zaangażowanych, kreatywnych i dopełniających się pod każdym względem osób, które pracują w ramach określonych działów i jednostek



Ranking Liceów i Techników 2025

  • Ranking Liceów i Techników
  • Dr hab, Robert Zakrzewski, dyr. CKE: Poprzeczka zawieszona wyżej
  • Szkoły, które wymykają się schematom
  • Polska szkoła ma zalety!
  • Prof. Ryszard Koziołek: Po co mi to?
  • Prof. Katarzyna Siuzdak: Do nauki podchodzę z uśmiechem

Przeczytaj całość w formie e-booka

Najczęściej czytane w poprzednim Newsletterze

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER AKADEMICKI

Jeśli jesteś zadowolony z otrzymanego Newslettera Akademickiego
poinformuj znajomych o możliwości otrzymywania go.

www.perspektywy.pl

Poprzednie wydania:
2025 r.:  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

2024, 2023, 2022, 2021, 2020


Jeśli ta wiadomość nie wyświetla się poprawnie, zobacz podgląd wiadomości w przeglądarce.

Administratorem danych osobowych są Perspektywy Press Sp. z o.o. i Fundacja Edukacyjna Perspektywy z siedzibą w Warszawie (00-511) przy ul. Nowogrodzkiej 31. Dane osobowe będą przechowywane do momentu wypisania się z subskrypcji newslettera lub wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Z Inspektorem Ochrony Danych mogą Państwo się skontaktować kierując korespondencję drogą tradycyjną pod adres Administratorów (z dopiskiem "IOD") lub poprzez pocztę elektroniczną na adres:rodo@perspektywy.pl
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu perspektywy.pl ÿp>

{{ANNOTATION "footer" "html"}}